Alla inlägg under februari 2008

Av Lissan - 29 februari 2008 18:52


Jag var lite tveksam till att starta en egen stickblog.

Men nu är jag glad för att jag gjorde det, vilka raringar det finns.


Jag är dålig på att ge bra feedback  men jag lovar att skärpa till mej, några få vänliga ord och jaaa, det behövs inte mer.


Det är kanske därför, jag lyckades med min Ikarus sjal, håller just nu på med avmaskningen, den mest insatta ser förstås att sista mönstret är något förminskat men jag fick ändå ihop det hela, det blev en sjal.

Ska försöka att blocka den i helgen, återkommer med bilder...


Av Lissan - 27 februari 2008 18:11

En snabb koll med almenackan, det är bara onsdag, men jag har redan  helgkänning. Måste bli en väldigt trevlig helg.


Stickar fortfarande baklänges, men bara i två varv till, sen bär det iväg åt rätt håll igen. Jag tror inte att det ska märkas såå mycket att jag har gjort en justering.


Har en en påbörjad strumpstickning Stella`s razor edge socks som ligger och vilar, garnet är underbart och jag använder lyxstickor, men det är inte så kul, det måste vara för att garnet inte är rosa.....

Måste komma ihåg det när jag ska fylla på garnförrådet nästa gång, något stråk av rosa ska vara med, då kommer sticklusten att flöda.


Fick ett bra tips när jag läste reklamen idag. Tacopaj där skalet bla är av taco chips, med köttfärsfyllning och typ en äggstanning över toppas med tomater, paprika och/eller peperoni. Men det nyttiga längst upp får jag väl hoppa över, annars blir det sura miner från ungdomarna i huset...






Av Lissan - 26 februari 2008 21:42

 Den här kvällen har jag "stickat baklänges" på Ikarus sjalen, det blev för lite garn. Jag hoppades i det längsta att det skulle räcka men när halva avmaskningsvarvet var kvar fick jag ge upp.

Har "sett" en lösning. Jag tar bort två varv på sista diagrammet, och sedan får jag sticka "flexibelt", huvudsaken är att jag får med den vackra uddkanten. Håller tummarna att det ska fungera.    

Av Lissan - 25 februari 2008 20:25

Oj, vad helgerna försvinner fort, hinner inte vara med så är det måndag igen. Men när väl måndagen är gjord så försvinner hela veckan också i en väldans fart. Undrar vad det kan betyda ? Inget ålderstecken väl....


 I afton har jag stickat i våldet på min Ikarus sjal. Är livrädd att inte garnet ska räcka. Nu har jag bara 6 varv och sedan avmaskningen kvar. Kanske om jag försöker sticka ännu fortare...


I tanken har jag redan kommit till mitt nästa drömprojekt, vill så hemskt gärna sticka en swallowtail sjal. Jag har inte ens mönstret, men det finns kanske någon vänlig själ som kan hjälpa mej med att få tag på det.






Av Lissan - 24 februari 2008 13:06

Min Ikarus sjal är strax klar, hoppas att garnet ska räcka, det är ett silke garn som är köpt hos Garnkorgen. Vilket mörker det var att nysta, en hel helg  tog det.

Av Lissan - 24 februari 2008 13:01

På Stickamera finns det en mysteriestickning som jag stickar på, idag har det kommit ytterligare en ledtråd. Spännande att se vad det blir för mönster den här gången.



Av Lissan - 24 februari 2008 12:04
http://www.icakuriren.se/ArticlePages/200411/05/20041105123351_Icak594/20041105123351_Icak594.dbp.asp

Rosa Birch sjal


Jag håller på att virka en kant runt om tycker inte riktigt att det blir bra, så den får vila till sig ett tag.  Det är rosa pärlor instickade i varje spets, de glittrar men tyvärr så syns de inte på kortet. Mönstret hittade jag i Ica-kuriren.




Av Lissan - 23 februari 2008 22:14

Nu äntligen har jag kommit i gång, lite spännande är det, men jag hoppas att det ska gå bra, att blogga alltså....


Stickar det gör jag hela tiden, oftast har jag flera olika saker på G samtidigt.


Kameran ligger på laddning, så imorgon ska jag ta lite kort på mina alster.





Ovido - Quiz & Flashcards