Alla inlägg under mars 2009

Av Lissan - 20 mars 2009 17:04

Äntligen, är min "kant" på G. Jag har haft stora problem. Mönstret till den stickande kanten på min Botticelli kofta är antagligen helt riktigt skriven men jag lyckas inte få till den. Vet inte huuuur många gånger som jag har stickat och rivit upp, jag har stickat normalt, hårt och löst om och om igen. Men det ser inte klokt ut, bubbligt och inte bra. Till slut blev jag tvungen att göra om mönstret, de små "bladen" ska vara 6 maskor, men jag har bara gjort 4 maskor. Nu får det bli så. Hoppas att det ska bli bra. Om någon har stickat en likadan kofta så lämna gärna en kommentar. Det skulle vara kul att veta vad jag inte fattade/gjorde galet.

Av Lissan - 13 mars 2009 19:03

I veckan har min vinst från stickameras Alla Hjärtans dag tävling kommit.

Garnet är helmysigt och färgen är  bland det vackraste jag har sett. Det följde med ett mönster på en enkel sjal. Tror att jag kommer att sticka den.

Av Lissan - 13 mars 2009 18:50

I veckan har jag fått mitt paket i Garn & Kaffe bytet. Tack snälla Botilda du har prickat helt rätt.

Glitterängel, Kahls lyxkaffe, Dropps ROSA sticknålar och två härvor melerat ROSA bomullsgarn från Regnbågen. Jag har klämt på garnet i flera dagar och funderat, tror att det kanske kommer att bli såna här. Längtar verkligen, rosa garn på rosa sticknålar,  det är lyckan för mej:)

Av Lissan - 3 mars 2009 22:53

Här hos Bröderna Bus har jag hittat en utlottning som jag inte har varit med om förut. Man kan vinna något som är hemligt, spännande eller hur !

Visst, jag testar lyckan igen.

Av Lissan - 3 mars 2009 19:30

En liten rapport om min kofta. Det går sakta men det går framåt. Nu har jag börjat sticka den sista rosen på ärmarna. Tekniken blir lite bättre efter varje ros, men fortfarande blir det en ordentlig härva med trådar att fästa för varje ros. Jag har planerat att blocka bak- och framstyckena på fredag och hoppas att kanterna är påbörjade under helgen. Lite optimistiskt kanske men jag längtar sååå till att den ska bli klar.

Av Lissan - 3 mars 2009 19:18

Jag har gått med i Garn & Kaffe bytet.

Det blev en shoppingrunda igår och jag börjar vara klar med mitt paket, det går i väg med posten i slutet av veckan. Sedan börjar det om igen, denna längtansfyllda väntan,  måste erkänna att det är de stackars postkillarna som jag småmuttrar över när jag tycker att jag har väntat tillräckligt länge. Galet, jag vet, men, sån är jag:)

Ovido - Quiz & Flashcards