Alla inlägg den 10 oktober 2008

Av Lissan - 10 oktober 2008 15:31

Jag har stickat ett par sockor i Regia silk, underbart mjukt och skönt garn, hoppas att det håller sig lika fint även efter tvätt. Mönstret är från holidaymysterygifts och heter Beaded Lattice socks. I skaftet är det instickade bruna seadbeads och på foten fortsätter man med samma rutmönster men utan pärlor.

Av Lissan - 10 oktober 2008 15:23

Mina rosa Susanna sockor är färdiga. Mönstret var underbart roligt att sticka. Det gäller att hålla tungan rätt i mun och inte tappa bort sig. Jag kommer alldeles säkert att sticka fler sockor med detta mönster.

Av Lissan - 10 oktober 2008 15:02

Idag lyckades jag fånga ljuset och ta några kort. Först ut är sockorna Ashes som jag stickar i Socktoberfest. Jag var lite för ivrig och stickade utan att registrera hur stickningen såg ut, nu har jag froggat och stickat om, jag vill att mönstret ska vara lika i både början och slutet av varvet. I det här fallet att två aviga maskor är på båda sidorna om själva "flätmönstret". Mönstret i övrigt är helkul att sticka, ser mycket mer arbetat ut än det faktiskt är. På kortet syns också min nyaste lilla accesoar, ett brunt glasögonfodral, hade hoppats att det skulle passa som sticknålsgömma men tyvärr det är 1 cm för kort till mina allra kortaste sticknålar (Knit Picks) favoritstickorna nr 1.

Ovido - Quiz & Flashcards