Alla inlägg den 10 augusti 2008

Av Lissan - 10 augusti 2008 19:08

Jag har gått med i stickameras OS stickning. Helt knasigt egentligen, jag är ingen sportgalning, OK lite tittar jag väl men i alla fall.

Min lösning blev att ladda upp med en hel trave med lyssnarböcker, min föresättning är att lyssna igenom Liza Marklunds böcker. Den första är Sprängaren. Mönstret som jag har valt att sticka är Hey Teach! garnet är likadant som i min rosa tröja (se tidigare blogg-inlägg) men i beige den här gången.

Det är helkul att bryta av från sockstickningar ett tag, man blir lite insnöad på hälsteg och tå grafting....

Föresten, jag har lyssnat igenom halva första boken och bakstycket är klart, framstyckena är i jämnhöjd med ärmhålen... Jag hinner nog bara med att lyssna på första boken på den här stickningen.

Kortet tog jag på förmiddagen då var bakstycket inte riktigt klart.

Ovido - Quiz & Flashcards