Alla inlägg den 7 september 2008

Av Lissan - 7 september 2008 19:48

Ohh vad glad jag blev när jag fick se vilket mönster som var stickameras sockklubbs mönster. Oak Leaf  en riktig utmaning. Jag hade redan beundrat sockorna, de är verligen läckra.

Mitt val av garn blev Schachenmayr nomotto Robust tyvärr hittade jag inte grönt utan de kommer att bli mörkblå.  Det första jag gör är att skriva ut mönstret och stoppa in det i en plastficka. Lite problem har jag haft, testade med stickor nr 2,75, nej det gick inte alls, froggade och bytte till 2,25, mycket bättre. Efter muddmönstret så skulle jag äntligen ge mig ikast med själva mönstret. Men tyckte att det inte såg riktigt  rätt ut. Försökte i det längsta övertyga mig själv om att de SKA se ut så där. Till slut tar jag ut hela mönstret och radar upp sidorna och då först ramlar poletten ner...

Jag har kämpat som en galning och stickat efter hälkappans mönster :)   Numera stickar jag efter det rätta mönstret och börjar närma mig hälen, det ser mycket bättre ut.

Av Lissan - 7 september 2008 12:40

I väntan på septembers sockmönster så har jag stickat dessa: Summer det är ett sockmönster från Ravelry. Jag använde ett garnfynd från förra semestern ett helt vanligt sockgarn, underbart att sticka med.

Dottern ställde upp med sina små söta fötter som modell, så de ser lite stora ut.

Ovido - Quiz & Flashcards