Alla inlägg den 28 september 2008

Av Lissan - 28 september 2008 16:43

Det är himla kul med mysteriestickningar, man vet vad det ska bli men inte riktigt hur det ska se ut. Spännande.

Jag beställde en härva angoramerino från Stäket och startade med 1:a ledtråden. Garnet är ljuvligt och den ljusblåa färgen var helt underbar. Men nu får jag vänta till på onsdag innan del 2 kommer.

Av Lissan - 28 september 2008 16:05

Nu har jag slagit nytt personligt rekord, tror jag. I söndags letade jag fram ett höstgarn ur gömmorna.  Jaywalker sockorna har jag tänkt sticka men det har inte blivit av. Förrän nu, jag startade stickningen i söndags och idag har jag fästat trådarna. Tadaaa 1 vecka !

En viss del till varför det har gått så fort är nog Camilla Läckbergs förtjänst. Jag har lyssnat på Predikanten den här veckan,  och på slutet när spänningen stiger då ökade hastigheten på stickorna också, det hade nog inte funkat om jag stickat på mina andra rosa sockar (där måste jag läsa mönstret för varje varv) men mönstret till Jaywalker är ju bara ett enda varv.

Ovido - Quiz & Flashcards