Direktlänk till inlägg 3 december 2008

Julmarknader

Av Lissan - 3 december 2008 18:42

Förra veckan var det den årliga julmarknaden på jobbet, vi var ett tiotal utställare som visade och sålde våra alster, det var både torkad svamp, smycken,vävda trasmattor, pärlbroderade dukar, knäck och stickade sockar mm.   Jag fick sälja alla stickade pulsvärmare och även en hel del sockar.


Imorgon är det nämligen dags, då reser jag och min syster våra döttrar och gubbar iväg på en långweekend till München. Vi ska äntligen hälsa på min o Ginas lillebror.Det blir en halvtuff dag med flera mellanlandningar, vi startar runt 10 imorgonbitti och är inte framme förrän efter 19.   Hoppas bara att inte snön ska ställa till med något tjafs. På fredag har vi planerat att gå på julmarknaden i München. Min skoltyska är väldigt skraltig, men gissar att det funkar med fingrar och teckenspråk.

Det jag kommer att hålla extra utkik efter är förstås garn, garn och kanske garn. Eller kanske eventuellt sticknålar :) På en julmarknad torde det finnas änglar, det är min nästa stora passion. Jaa vi får se vad jag hittar.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lissan - 12 augusti 2009 19:42

Nu flyttar jag, min nya blogg heter www.minarosastickningar.blogspot.com ...

Av Lissan - 13 juli 2009 12:25

Jag har hittat en tävling, alltid lika spännande. Håller tummarna :)...

Av Lissan - 10 juli 2009 00:39

Det regnar och regnar, vilket eländes väder, jag som hade tänkt jobba med solbrännan.   Övriga familjen åkte iväg för att uträtta några  ärenden och lämnade mig hemma med en ljudbok och stickningen. Middagen var redan planerad så jag bara njöt. Så un...

Av Lissan - 8 juli 2009 20:11

Äntligen semester ! Så skönt. I morse gick gubben ut för att stöka  på i garaget och lämnade mobilen inne, efter en liten stund så började eländet ringa, och ringa... så då var sovmorgonen över. Men iofs lika bra det man ska ju inte sova bort semeste...

Av Lissan - 5 juli 2009 10:23

Snart är det semester ! Endast två arbetsdagar kvar. Tyvärr så är vädret inte det  bästa just nu. Men det ska bli skönt med lite ledighet i alla fall.  Jag håller på att sticka en kortärmad top med knäppning med garnet som jag vann hos Deisy Design, ...

Ovido - Quiz & Flashcards