Alla inlägg den 4 april 2008

Av Lissan - 4 april 2008 22:22

I höstas hade jag upp ett "il" när jag inte stickade, jag virkade med pärlor och tunt garn. Titta på "Stintas" fantastiska sida så förstår du vad jag menar.

Hon har visat precis hur man gör.

I flera månader så virkade jag som en galning, helkul. Jag har gjort både armband och halsband. Inga avancerade mönster, bara lite blommor och ränder. Verkligen helkul att göra någonting helt annorlunda, att bryta helt.   Men det är ju att sticka som är det roligaste.

Av Lissan - 4 april 2008 16:34

Usch vilken vecka, jag som hade börjat att vakna före väckarklockan på mornarna. Och så denna omställning, nu är det inte lika lätt att stiga på morgonen....men okej det är himla trevligt att kvällarna har blivit ännu ljusare.

Tom stickningen har gått tungt, jag vet inte att jag har fått riva upp så många gånger på samma stickning, dessa sockor  "slippery socks" är verligen ingen  "slöstickning", minsta lilla blink och mönstret skenar iväg. Nu har jag avancerat till hälen, och slipper det ena mönstret, skööönt.


Ingen inspiration till att laga något nytt till middagen heller, nej fy tusan, vilket gnäll... Jag får ta några terapitimmar med stickningen ikväll, så kanske det glada humöret återkommer, brukar inte vara så här tjurig.



Ovido - Quiz & Flashcards