Alla inlägg den 5 april 2008

Av Lissan - 5 april 2008 19:32

Jag har haft en underbar dag, utvilad och fräch. Gnista till att göra det där som ska göras, ni vet, starta alla maskiner, plocka bort, laga mat och plocka bort. Jag har till och med bakat, de rosa kakorna som Kristallklara hade hittat. Mycket goda.

Meeeeeen, sen satte jag mig ner och fortsatte med "slippery socks", det gick som en dans, tyckte bara att garnet krymte väldigt fort, oj tänkte jag, det här blir nog precis....Men det är mycket värre än så, det räckte inte alls. Jag har kvar cirka 2 cm och första härvan är slut.

Och jag har inte stickat fel, min socka blir ca ½ mönster kortare än den på bilden på mönstret. Suck, ska börja med socka nr 2 och göra skaftet kortare, och sen, hemska tanke, så får jag riva upp, igen....


Ovido - Quiz & Flashcards