Alla inlägg den 13 april 2008

Av Lissan - 13 april 2008 12:05

Min dotter är en städgalning, periodare iofs, men i alla fall. När vi handlar mat så kan hon falla i trans framför hyllan med städattiraljer, fina trasor, nya häftiga medel som luktar underbart osv... Gissa vad som stod på första plats på hennes önskelista till jul ? En uppladdningsbar dammsugare, i rätt färg till hennes inredning. (Javisst, hon fick den)

Men det var ju inte egentligen det jag ville komma till.

Jag är gräsänka i helgen, med mycket stickning, i mina tankar.

Men vad hände, jo, hon städgalningen får ett anfall.... givetvis blir vi andra (storebrorsan och mamman) "drabbade" av samma anfall. Vi har städat och rensat, på såna ställen som man inte städar varje torsdag. I plastskåp, garderober och förråd. Hemska tider vilket skräp vi har hittat, massor med gamla saker som kan vara bra-att-ha. Sonen har släpat och burit och muttrat, och kört till återvinningstationen.

Men jag har även fyndat, garn, garn, garn och garn.

Tack snälla gumman ! Tur att du river igång ibland. Starthjälp är inte dumt. 

Av Lissan - 13 april 2008 11:43

Nystartade projekt :

Forget me not socks i ljusblå Panda cotton, jag kommer att förlänga skaftet med en mönsteromgång tycker att det var nästan kort.


Sockklubbens påskspecial Quill Lace, jag har börjat sticka i ett kraftigt bomullsgarn, rester efter min väldigt korta period som väverska.


Mystery Lace :har stickat en prov i merinosilke från Garnhärvan, rosa förstås. Men jag är inte helt säker på att detta riktigt är min grej. Jag har stickat ganska många dukar i så här tunt garn, men en sjal, nja, vi får se. Starten är på fredag 18:e, jag börjar väl så får vi se hur det går !!! 

Ovido - Quiz & Flashcards