Alla inlägg den 7 februari 2009

Av Lissan - 7 februari 2009 18:21

Min handväskstickning är färdig, garnet ett jättenystan från Järbo var underbart att sticka med. Trevligt med en halsduk som blir dubbelsidig, saknar "baksida".


Min mor hälsade på mig på jobbet för en dryg vecka sedan, hon hade en påse med två nystan Fabel, ett mönster och ett wienerbröd med sig. Hon log och sa: Jaa, jag fyller ju år, någon gång...(det inte dags förrän till sommaren). Mönstret hon hade med sig var på dessa dominostickade tofflor.  Jag har provat på dominostickning förut och tycker att det är helkul, så min kofta har fått ta en paus, och istället har jag ägnat mig åt dessa. Det var fortfarande lika roligt, dominorutorna var mycket större på det här mönstret, så det gick i en hejsan. Jag blev inte riktigt nöjd med sömmarna mitt fram i tån, men vi får väl höra vad min mor tycker.   

Ovido - Quiz & Flashcards