Alla inlägg den 7 mars 2008

Av Lissan - 7 mars 2008 18:09

Måste dela med mej, jag har fått tips på en efterrätt/godis som är helt sagolik. Det är "Plazas favoritefterrätt" varm chokladbakelse.


250 gr 70 % -ig choklad

250 gr smör

3 dl socker

4-5 ägg

2 dl mjöl


Smöra ca 25 aluminiumformar och ströa med strösocker. Smält smör och choklad tillsammans i vattenbad eller micro. Vispa ägg och socker, vänd ner varm choklad. Sikta mjölet och rör försiktigt. Fyll formar och ställ i frysen. Grädda innan servering i 180 gr i ca 15-20 min. Servera med fin vaniljglass, hallonsås och tärnad mango....

Det är inte dumt att hitta dessa i frysen, kanske när gästerna tittar in helt plötsligt,eller efter en grillmiddag till sommaren.

De smakar helt gudomligt gott!!!

Av Lissan - 7 mars 2008 17:39

Så här ska det se ut, rosa garn!!!!

3 nystan Fabel i rosa beställt från Carinas garner, det ska kanske bli sockor i dominostickning. Jag har kollat in Drops mönster, och har testat att sticka en dominoruta, inte helt enkelt, men det funkar säkert...

Kid mohair har jag köpt på Tradera, tänkte mej en sjal, men det kan lika gärna bli ett par vantar, vi får se.


Av Lissan - 7 mars 2008 17:33

Nu har jag tagit kort av Ikarussjalen. Jag är riktigt nöjd, den är precis lagom stor. Och dessutom har jag gjort  ett klipp på Tradera, en kjol i linne i precis samma grönfärg som sjalen. Sommaren kan komma....jag är beredd...

Ovido - Quiz & Flashcards