Alla inlägg den 29 mars 2008

Av Lissan - 29 mars 2008 17:37

Hmm ja, jag skulle överaska familjen med något gott efter middagen idag. Det blev en "Marängrulltårta med hallon och vit choklad" den blev helsmarrig, tyckte jag, men ungdomarna blev inte nöjda. Det smakar konstigt !? Ja vad gör man, nästa gång får det bli vanlig hederlig glass!!!

Av Lissan - 29 mars 2008 16:53

Klara !

Jag är nästan ledsen över att de är klara, det var toppenkul att sticka domino rutor. Har grubblat över restgarnsprojekt med rutor, och även tittat på andra färger i Fabel. Men det får bli senare.

Av Lissan - 29 mars 2008 16:46

Bäddsockor till dottern med de kalla fötterna, de blev inte riktigt som orginalet, jag stickade i supermjuk merinoull och inte bommullsgarn, men hon blev nöjd i alla fall.

En nyhet för mej var avslutningen på dessa sockor, man får lära sig något nytt på varje mönster i och för sig men, när man har tagit ihop klart för tån så sätter man de resterande maskorna (tror det var 12 eller 16 maskor) på en tråd, och vänder sockan ut och in, sätter dem på 2 nålar och stickar ihop en maska från övre och undre stickan och maskar av dem. Någon som vill testa ? hör av dej, så ska jag försöka att förklara lite bättre. Det är alltså ett lättare sätt att "grafta".

Ovido - Quiz & Flashcards