Alla inlägg den 21 mars 2008

Av Lissan - 21 mars 2008 19:47

Bara de mest invigda vet, vad jag har sysslat med de senaste veckorna....

Men nu efter idag måste jag avslöja min hemlighet, jag har börjat gå på GYM..... min dotter har i och för sig använt "lindrig" övertalning. Som bara tonårsdöttrar kan... Men faktum är, jag trivs, och jag tycker att det är roligt.

Och dessutom har jag blivit betydligt starkare, första gången hade jag stora problem med att orka med 5 kg, nu har jag fått höja vikterna några ggr. 

Inte illa va!


Jag menar, fanatiskt stickgalning och dessutom kontorsråtta !?

Då måste man faktiskt vårda, ja just det, stickmusklerna !!!!!!! 





Av Lissan - 21 mars 2008 14:08

Potatis är gott, ibland vansinnigt gott. Dagens middag ska bli en "Truffiat"

med helstekt fläskfilé. Kan rekommenderas. Men idag utesluter jag skinkan, istället tar jag gul lök och vitlök, och steker fläskfilé bredvid. I annat fall är pajen en färdig middag.


Smaklig måltid !



Av Lissan - 21 mars 2008 10:49

Solen skiner idag och snön gnistrar, vilket vackert påskväder, håller tummarna för att det ska hålla i sig. Man behöver verkligen få se solen och ladda lite batterier.


Jag har laddat upp med nya stickningar....

"Around the world socks", i rosa-lila-röd-grönt garn, det grövre On line sockgarnet, men det vill sig inte riktigt med snurrningen av mönstret, har inte gett upp mönstret än.


Starkrosa bäddsockar till tonårsdottern, "Mjuka sockar" mönstret är från Allt om Handarbete, romantiskt med spetsskaft, satinband och påsydda pärlor. Hmm, jaa vi får se hur det går.


Och till sist....

Egenhändigt växtfärgat tunt ullgarn, färgen är svår att beskriva man kan kanske säga lingon med en skvätt grädde....

Och med detta fantastiska garn har jag tänkt ge mig i kast med "Swallowtail shawl". Har dock inte riktigt bestämt vilken grovlek jag ska använda på stickorna ännu.


Lite stolt är jag allt. Detta är från gömmorna, jag har inte köpt något nytt garn. Nja mönstret har jag köpt, men inget garn. Tyvärr så ser det inte ut som om att garnhögen har krymt i alla fall....

Ovido - Quiz & Flashcards