Direktlänk till inlägg 21 mars 2008

Solig och vacker Långfredag

Av Lissan - 21 mars 2008 10:49

Solen skiner idag och snön gnistrar, vilket vackert påskväder, håller tummarna för att det ska hålla i sig. Man behöver verkligen få se solen och ladda lite batterier.


Jag har laddat upp med nya stickningar....

"Around the world socks", i rosa-lila-röd-grönt garn, det grövre On line sockgarnet, men det vill sig inte riktigt med snurrningen av mönstret, har inte gett upp mönstret än.


Starkrosa bäddsockar till tonårsdottern, "Mjuka sockar" mönstret är från Allt om Handarbete, romantiskt med spetsskaft, satinband och påsydda pärlor. Hmm, jaa vi får se hur det går.


Och till sist....

Egenhändigt växtfärgat tunt ullgarn, färgen är svår att beskriva man kan kanske säga lingon med en skvätt grädde....

Och med detta fantastiska garn har jag tänkt ge mig i kast med "Swallowtail shawl". Har dock inte riktigt bestämt vilken grovlek jag ska använda på stickorna ännu.


Lite stolt är jag allt. Detta är från gömmorna, jag har inte köpt något nytt garn. Nja mönstret har jag köpt, men inget garn. Tyvärr så ser det inte ut som om att garnhögen har krymt i alla fall....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lissan - 12 augusti 2009 19:42

Nu flyttar jag, min nya blogg heter www.minarosastickningar.blogspot.com ...

Av Lissan - 13 juli 2009 12:25

Jag har hittat en tävling, alltid lika spännande. Håller tummarna :)...

Av Lissan - 10 juli 2009 00:39

Det regnar och regnar, vilket eländes väder, jag som hade tänkt jobba med solbrännan.   Övriga familjen åkte iväg för att uträtta några  ärenden och lämnade mig hemma med en ljudbok och stickningen. Middagen var redan planerad så jag bara njöt. Så un...

Av Lissan - 8 juli 2009 20:11

Äntligen semester ! Så skönt. I morse gick gubben ut för att stöka  på i garaget och lämnade mobilen inne, efter en liten stund så började eländet ringa, och ringa... så då var sovmorgonen över. Men iofs lika bra det man ska ju inte sova bort semeste...

Av Lissan - 5 juli 2009 10:23

Snart är det semester ! Endast två arbetsdagar kvar. Tyvärr så är vädret inte det  bästa just nu. Men det ska bli skönt med lite ledighet i alla fall.  Jag håller på att sticka en kortärmad top med knäppning med garnet som jag vann hos Deisy Design, ...

Ovido - Quiz & Flashcards